Історія справи
Ухвала ВАСУ від 07.05.2018 року у справі №800/575/17
Ухвала КАС ВП від 07.02.2018 року у справі №800/575/17

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИУХВАЛА12 грудня 2017 року м. Київ справа № 800/575/17Суддя Вищого адміністративного суду України Усенко Є.А., розглянувши матеріали адміністративного позову громадянки ОСОБА_1 до Верховної Ради України, треті особи без самостійних вимог: Президент України (на стороні позивача) та Міністерство соціальної політики (на стороні відповідача) про зобов'язання вчинити певні дії, стягнення моральної та матеріальної шкоди,ВСТАНОВИВ:Громадянка ОСОБА_1 звернувсь із адміністративним позовом до Верховної Ради України, в якому просить зобов'язати відповідача вчинити дії щодо анулювання норми СРСР, визнати незаконними Постанову Верховної Ради України "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів СРСР" від 12.09.1991 № 1545 та дію наказів Дергіртехнагляду СРСР; стягнути на її користь моральну та матеріальну шкоду у розмірі десяти мінімальних заробітних плат.Вимоги до позовної заяви в адміністративному процесі встановлені ст.
106 Кодексу адміністративного судочинства України. Так, відповідно до ст.
106 Кодексу адміністративного судочинства України і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги. А в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.До позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання позову суб'єктом владних повноважень (частина третя цієї статті).Нормами частини
4 ст.
105 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що адміністративний позов може містити вимоги про:1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;
2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;
7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.Позовна заява громадянки ОСОБА_1 не відповідає цим вимогам.Так, ОСОБА_1 просить зобов'язати Верховну Раду України вчинити дії щодо анулювання норми СРСР, визнати незаконними Постанову від 12.09.1991 № 1545 та дію наказів Дергіртехнагляду СРСР. Такі вимоги не відповідають нормам частини
4 ст.
105 Кодексу адміністративного судочинства України з огляду на неконкретність їхнього змісту. До того ж, вони стосуються законотворчої діяльності Верховної Ради України.Відповідно до положень пункту
1 частини
1 , пункту
1 частини
5 ст.
171-1 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа має підстави вважати, постанова Верховної Ради України не відповідає вимогам закону та порушує її права, свободи і законні інтереси, вона вправі звернутися до Вищого адміністративного суду України як до суду першої інстанції з позовом до Верховної Ради України про визнання постанови незаконною повністю або в окремій частині.Згідно з частиною першої ст. 108 цього ж Кодексу суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених пункту
1 частини
1 , пункту
1 частини
5 ст.
171-1 Кодексу адміністративного судочинства України, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надсилається особі, що звернулася із позовною заявою.
Частинами другою, пунктом 1 частини третьої цієї статті передбачено, якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.Позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху;Керуючись статтею
106, частиною
1 ст.
108, статтею
171-1 Кодексу адміністративного судочинства України,УХВАЛИВ:Залишити без руху позовну заяву громадянки ОСОБА_1 до Верховної Ради України, треті особи: Президент України та Міністерство соціальної політики про зобов'язання вчинити певні дії, стягнення моральної та матеріальної шкоди.
Встановити ОСОБА_1 строк для усунення вищезазначеного недоліку позовної заяви впродовж 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання нею копії цієї ухвали.Ухвала не підлягає перегляду.Суддя Вищого адміністративного суду України Є.А.Усенко